הרטוריקה של הבלוג

5 עקרונות להעברת מסר אפקטיבי

טיפים להעברת מסרים אפקטיבית
טיפים להעברת מסרים אפקטיבית

לדבר כולם יכולים, אבל מה הסוד כדי לגרום למי ששומע אותנו להשתכנע במה שאנחנו אומרים?

לא תאמינו, אבל יש כמה דרכים פשוטות ויעילות כדי להעביר את המסר בצורה הנכונה.

5 עקרונות חשובים להעברת מסר אפקטיבי:

  1. מסר פשוט וקצר – אפשר ואף רצוי לתת הסברים מפורטים, אבל הדבר שבו אנחנו רוצים לשכנע צריך להיות קצר וקולע – וחשוב לוודא שכל הסבר שניתן יקושר למסר הזה.
  2. להקפיד על מסר אחד – לשכנע בדבר אחד זה קשה מספיק; לשכנע בכמה מסרים במקביל זה כמעט בלתי אפשרי. חשוב לבחור מה המסר שהכי חשוב לנו להעביר ולדבוק בו.
  3. לדבר את השפה של הקהל – חשוב שהמסר יהיה מותאם לשפה שהקהל מבין ומתחבר אליה ושמשפיעה עליו מבחינה רגשית. חשוב שלא להשתמש בז'רגון או במונחים מפוצצים שהקהל עשוי לא להבין ובו זמנית לזהות "מילות עוצמה" שמפעילות את הקהל שלנו במיוחד. מילות עוצמה יכולות להיות קשורות לתרבות וערכים ("חירות" לקהל אמריקאי או "תורה" לקהל דתי) למשל, או לסיטואציה ("בחינה" לסטודנטים, "חופשה" לחיילים).
  4. לצייר תמונה – ככל שקל יותר לקהל לדמיין את מה שאנחנו מדברים עליו, כך גדל הסיכוי שנצליח לשכנע. את האפקט הזה נוכל ליצור דרך תיאורים מפורטים שקשורים בכמה שיותר חושים – לדוגמא, יש הבדל בין לומר "פיצה זה טעים" לבין תיאור מפורט של פריכות הבצק והצליל שלו בנגיסה, תחושת הגבינה שנמסה בפה והריח המשכר של פיצה שכרגע יצאה מהתנור…
  5. חזרה – ככל שהמסר חוזר על עצמו, כך גדל הסיכוי שהשומעים יזכרו ויפנימו אותו. לא צריך להגזים עם זה, אבל אם יש שורה תחתונה שמאוד חשובה לנו, כדאי לדאוג שנזכיר אותה כמה פעמים.
    קל, פשוט ואפקטיבי.

התנסיתם באחד או יותר מהטיפים שלנו? צריכים עזרה לחדד אותם? מוזמנים לפנות אלינו גם בעמוד הפייסבוק שלנו

המאמר עזר לכם? אולי יעניין אתכם לקרוא גם על: ניהול קונפליקטים – שיטת 3 השלבים

שתף באמצעות
Facebook
LinkedIn
WhatsApp

פוסטים נוספים:

סגירת תפריט

השאירו פרטים ונציג שלנו יחזור אליכם בהקדם