הרטוריקה של הבלוג

יתרונות הדיבייט בחיי היום-יום

people-2557396_960_720

במהלך חיינו אנו רוכשים ומשפרים המון אמנויות ומיומנויות,  אחת מהן אותה אנו מייחסים בעיקר לפוליטיקאים הינה אמנות הרטוריקה והדיבייטינג .אמנות הדיבייט מספקת לרוכשיה כלים משמעותיים לחיים והיא עוזרת גם לחדד מיומנויות קיימות שישרתו אותך למשך כל חייך.

האם תמיד רצית להחזיק ביכולת שכנוע פנומנלית? האם היית רוצה לחדד את יכולתך להתבטא בעל פה או בדיון? האם יצא לך לראות נאום של איש ציבור וחשבת: "הלוואי שלי הייתה את היכולת לדבר ככה?" בקורס דיבייט אנו לומדים למעשה את אמנות הנאום והשכנוע המכילה בתוכה, בין היתר, את יכולת העמידה מול קהל, העברת המסר בצורה חדה והשפעה על דעת הקהל. אך אלו רק יתרונות ספורים שיש למיומנות הדיבייט להציע. כיצד הדיבייט יכול להשפיע על כל היבט בחיי היום-יום שלך ולחולל שינויי שיפתיעו גם אותך? ?

דיבור מול קהל – מחרדה לתענוג

פחד מהופעה מול קהל הוא הפחד הנפוץ ביותר בקרב בני אדם בעולם המערבי. אנשים רבים נאלמים דום מול קהל והשיפוט העצמי וחוסר הביטחון מונעים בעדם מלפתוח את הפה ולומר את שעל לבם. על מנת לצלוח את הפחד הזה, צריכה להשתנות חוויית הדיבור מול קהל. כיצד מיומנויות הדיבייט יכולים לסייע להתגבר על פחד מהופעה מול קהל? בעזרת כללי הדיון בזירת הדיבייט. בשונה מויכוח או שיחה רגילה, כאשר אנו נכנסים לזירת הדיבייט אנו נכנסים לדיון שגבולותיו הוגדרו מראש. כך אנחנו יודעים על מה נדבר, מה נאמר ומה אמר הצד הנגדי כדי שנגיב. האפשרות לדבר באווירה מכבדת והלגיטמציה להביע את דעתנו מורידה את רמת המתח והחרדה משמעותית אצל רוב האנשיםחלק ניכר מהמתח והחרדה מתפוגגים ובמקומם ישנו תענוג גדול מהיכולת להתנצח באופן מילולי, גם מול קהל.

תקשורת לא אלימה ושיח מכבד

בשנים האחרונות מחקרים רבים מראים כי תרבות הטוקבקים והתקשורת ברשתות החברתיות אינה מאפשרת דיאלוג מושכל ומכבד כמעט באף נושא ולעיתים אף מובילה לשיח אלים. הדיבייט, המבוסס על יכולות תקשורת בין אישית, מייצר מרחב שבו הדברים יכולים להיאמר בנחרצות רבה ובביקורת ללא רחמים, אך תמיד נשארת בגבול הטעם הטוב ובאופן מכבד. זאת מבלי לרדת לפסים אישיים ועל ידי למידת נקודת מבטו של האחר והגעה להסכמות מתוך טיעונים מושכלים ולא מתוך הפעלת כוח. מדובר בכלי בעל ערך רב שישרת אותך בכל אלמנט בחייך החל מראיון עבודה ועד לשכנוע המשפחה היכן לערוך החג השנה. במילים אחרות, העברת המסר בצורה המשכנעת והטובה ביותר לפי הצרכים שלך.

יכולת מילולית

לפי הצורה שבה אנו מדברים ניתן לדעת עלינו המון דברים כמו מהיכן הגענו (מבטא או ניב), מהי רמת האינטיליגנציה שלנו ועד ההון התרבותי שברשותנו. הדרך שבה אנו בוחרים ומבטאים את המילים, האינטונציה וקצב הדיבור כולם חשובים ביותר להעברת המסר. בקורס דיבייט אנו רוכשים מיומנויות להתבטאות ורבלית ברמה גבוהה. מדובר בכלי חשוב ביותר לראיונות עבודה, לתחומי הלימוד האקדמיים, לדיבור מול קהל ולכל הזדמנות בה נדרש ממך להפגין ידע ויכולות באופן שירשים את מי שמולך וייתן לדבריך תוקף ודיוק. כפי שההיסטוריה מלמדת לכל מילה שאנו אומרים יש כוח להשפיע ולשנות את המציאות.

חוש ביקורת

העולם שלנו נעשה מבלבל מאי פעם. אנחנו מוצפים כל הזמן בתכנים עם אג'נדות שונות – עמדות פוליטיות מתלהמות, תכנים שיווקיים ופרסומיים צעקניים, תקשורת דיגיטלית ולרעש אין סוף. בתוך כל בליל המידע הזה, חשוב להפעיל שיקול דעת ולדעת להבחין בין ידע מבוסס ואחראי ובין רעש חסר תוכן. אז איך אפשר ללמוד לעשות את האבחנה בין התכנים בעידן ה FAKE NEWS? אמנות הדיבייט תתן לך כלים שיסייעו לך לפתח חשיבה ביקורתית ומעמיקה ויכולות סינון גבוהות בין סוגי הידע השונים.

שתף באמצעות
Facebook
LinkedIn
WhatsApp

פוסטים נוספים:

סגירת תפריט

השאירו פרטים ונציג שלנו יחזור אליכם בהקדם