הרטוריקה של הבלוג

נואמות מפורסמות: אלכסנדריה אוקסיו קורטז

נואמות מפורסמות - אלכסנדריה אוקסיו קורטז

אלכסנדריה אוקסיו-קורטז (Ocasio Cotrez), הידועה בראשי התיבות  AOC ביססה את מעמדה בפוליטיקה האמריקאית בזמן קצר, כשהפכה להיות האישה הצעירה ביותר שנבחרה לקונגרס, בגיל 29, בסוף שנת 2018. הנוכחות שלה במדיה חברתית, יחד עם דעותיה הליברליות, שורשיה הלטינו-אמריקאיים, והשפתון האדום הפכו אותה לחביבת המצביע הצעיר. בניגוד להרבה מחבריה לבית הנבחרים, AOC לא מגיעה מרקע סוציו אקונומי גבוה, ואת קמפיין הבחירות הראשון שלה לקונגרס היא נאלצה לנהל במקביל לעבודתה כמלצרית וברמנית.

בנאום הבא,  AOC דוברת נגד סנטור טד יוהו (Yoho), שקרא לה בשמות גנאי על מדרגות בית הנבחרים. המאורע יכול היה לגרור (ובצדק) נאום כועס ואגרסיבי, אך הרטוריקה השקטה של AOC מראה את חוסר הנכונות שלה להיכנס לבוץ אליו הסנטור ניסה לגרור אותה. היא לא צורחת או דורשת התנצלות, והרגש המרכזי שנובע ממילותיה השקטות והמכוונות הוא אכזבה.

אלכסנדריה אוקסיו קורטז

AOC מאופיינת ברטוריקה שקטה ומאופקת. היא:

  1. אינה מרימה את הקול. AOC לא צועקת או מתלהמת, ואינה מרימה את הקול כדי לעשות הדגשות סגנוניות למילים מסוימות. נימת הקול שלה סיפורית ורגועה, ולא חושפת רגשות חדים. בעולם בו נשים מואשמות בהיסטריה וחוסר רציונליות, AOC מוכיחה שנשים יכולות לשמור על ראש צלול כמו כל גבר. הרטוריקה שלה פשוטה וחסרת ג'סטות גדולות ומושכות תשומת לב, וכך מחייבת אותנו להקשיב טוב ולשים לב לכל משפט שנאמר.
  2. משתמשת בתנועות ידיים מצומצמות. גם תנועות הידיים של AOC תואמות את הרטוריקה שלה. היא אינה מנופפת בהן לכל עבר, אלא משתמשת בהן לעיתים נדירות, כדי לעשות הדגשות חדות וממוקדות.
  3. חסרת התנשאות או שביעות רצון עצמית. AOC אינה נואמת עם חיוך זחוח שחוגג על הטיפשות של סביבתה. נימת הדיבור שלה מעבירה רצינות מוחלטת שגורמת לבעיות שהיא מציגה לרגיש כמו עניין של חיים ומוות, ולא עוד ויכוח פוליטי חסר משמעות.

לגזור ולשמור, הדגמה של אימפקט:

בקליפ הבא , AOC מתחקרת קבלן צבאי שמייצר דיסק קטן עבור צבא ארה"ב. על החלק הקטן הזה, שעלות יצורו היא 23 דולרים, הציבור האמריקאי שילם 1443 דולר. AOC עושה עבודת נהדרת בלהדגים את הנזק הגדול של משהו שמרגיש זניח. רק במחיר הפער של 149 הדיסקים שהצבא קנה, ניתן היה לקנות 1500 מנות אינסולין.  אבל היא לא מפסיקה שם, וממשיכה להציג לנו את הקונטקסט. 1500 מנות אינסולין מספיקות לקהילה של יותר מ21 אלף אנשים. במחיר הזה, אומרת לנו AOC, 21 ילדים יכולים ללכת לקולג', ו18 תינוקות יכולים ללכת לגן חובה בעיר היקרה ביותר בארה"ב. AOC מצליחה לקחת נושא שמרגיש זניח: מחיר מופקע ל149 דיסקים קטנים, שכנראה לא מהווים אפילו מאית אחוז מהתקציב הממשלתי, והופכת אותו לנושא של חיים ומוות. היא מדגימה סקאלת ההשפעה של הנושא, ומפוצצת את האימפקט שלו.

Fun fact לסיכום: יש אסטרואיד קטן על שמה של AOC: 23238 Ocasio-Cortez!

שתף באמצעות
Facebook
LinkedIn
WhatsApp

פוסטים נוספים:

סגירת תפריט

השאירו פרטים ונציג שלנו יחזור אליכם בהקדם