הרטוריקה של הבלוג

כך תשפרו את העמידה שלכם מול קהל – מהבית!

חתול מסתכל במראה

אם אתם עדיין עובדים מהבית, או ששוב הכריזו על סגר, או סתם הבנתם שעדיף לנצל את הזמן להרחיב את האופקים מאשר לצפות בעוד סדרה בנטפליקס (אגב, אם לא ראיתם עדיין את מורתי התמנונית – רוצו לראות), הנה שלושה טיפים פרקטיים וקלים לשיפור עמידה מול קהל שאתם יכולים לעשות מהבית, ושינצלו את הזמן כדי להכין אתכם לפגישות עם אנשים אמיתיים:

  1. צלילי מעבר

רובנו משתמשים בצלילי מעבר כמו אההה, אממ וכו' כשאנחנו מדברים. אנחנו אפילו לא שמים לב אליהם, אבל הם גורמים לנו להישמע פחות מקצועיים. אז איך להיפטר מהם?

  1. תנדבו חבר\ בן זוג\ ילד ממש משועמם לעזור לכם.
  2. תספרו למתנדב כל סיפור שעולה על רוחכם. זה יכול להיות נאום על השקעות זרות בסין אבל גם יכול להיות כיפה אדומה או הסיפור על הדייט הגרוע שהיה לכם.
  3. המתנדב פותח אתר\אפליקציה\יוטיוב שעושה צליל של באזר (לבחירתכם), ולוחץ עליו כל פעם שהוא מזהה אתכם אומרים אהה או אממ.
  4. אחרי עשרה אממים, אתם צריכים להתחיל מהתחלה.

מטרת התרגיל היא לשים לב לצלילי המעבר שאנחנו עושים, ולהיות אקטיבים בלוותר עליהם. דרך מצוינת לעשות זאת היא להחליף את האממ בפאוזה קטנה שנותנת למוח שלכם לעשות את הריסטרט הדרוש, אבל נשמעת הרבה יותר טוב.

  1. Fake it till you make it

החל מביבי ועד ג'ון אוליבר, יש הרבה אנשים בעולם שכל תפקידם הוא להגיד הרבה דברים בצורה מאוד יפה. קרייני חדשות במיוחד מצוינים בלשמור על דיקציה ברורה גם במהירויות דיבור מאוד גבוהות. בואו נחקה את איך שהם עושים את זה ! בזמן הצפייה היומית שלכם בחדשות או במערכון של SNL ביוטיוב תנסו לחקות את הדובר, ולשים לב לצורה בה הוא(\היא) מבטא דברים כדי למנוע בלבול. אם אפשר, תשתדלו להשיג את הטקסט של הדובר, ולנסות להקריא אותו באותו השטף.

מטרת התרגיל היא להרגיל את עצמנו לדבר בצורה ברורה ושוטפת, ולהקל על אנשים להבין אותנו, כל זאת בזמן צפייה בתכנים שהיינו רואים בכל מקרה. בנוסף, אם תדברו מספיק חזק אולי לא תשמעו על כמה המדינה במשבר!

  1. שחקו עם הקול

המוח האנושי פיזית לא מסוגל לסבול דיבור מונוטוני לאורך יותר מכמה דקות. קצת כמו צליל של מזגן רועש, המוח לומד לסנן אותו החוצה. כדי לשמור על עניין אנחנו צריכים לשחק עם הקול שלנו, בעזרת שינוי של הווליום, המהירות וכו'. אז איך אפשר לעבור על הדגשות? קראו את המשפט הבא:

I never said she stole my money 

ונסו להדגיש בו מילה אחרת כל פעם. כל מילה שתדגישו (חוץ מnever) תשנה את המשמעות של המשפט!

שתף באמצעות
Facebook
LinkedIn
WhatsApp

פוסטים נוספים:

סגירת תפריט

השאירו פרטים ונציג שלנו יחזור אליכם בהקדם